Thursday

CERITA KREATIF BEN ASHAARI : BLOGGER KERING IDEA ?

Saya ni suka sangat berkawan dan suka cari kawan baru. Rasa seronok dapat kawan. Boleh borak-borak dan bertukar-tukar cerita. One day, saya terjumpa seorang kawan lama saya..dia kata "view la my blog..".  Saya terkulat2. Blog tu ape ye..
Malam itu saya berfikir sendirian. "What is blog?..Why people blogging?..". Rase macam nak muntah fikir apa blog tu. Kepala pun dah berpinar-pinar. Saya kan buta IT. One day, saya dapat figure out blog tu ape. Saya pun online. Alamak! macam mana nk sign up. Godek punya godek dapat la sign up. Korang tau tak godek tu apa? Godek tu macam cari la. Done! Dah sign up kt blogger. Sekarang masa untuk post 1st entry.
Dari tadi nak post something tapi tak post apa-apa lagi. Rupanya susah nak cari idea untuk post entry kat blog ni. Sekali nampak gitar. "Jeng..Jeng..hari ini hari raya..mari kita saling ziarah..gitar ku petik mencari idea..Idea datanglah mencurah-curah." Uiks..sempat pulak berpantun. hihi.. Tapi actually idea belum berkunjung tiba juga. Letih fikir pasal entry ni. Dah tak nak fikir pasal enrty. Nak blogwalking pulak. Jalan dan berjalan, terbeehenti kat blog Ben Ashari ni. Eh, ada contest.
Tekun saya baca blog Ben tu. Masa mula-mula baca contest tu, blur juga saya. Fening..Fening. Saya berfikir boleh ke saya masuk contest ni. Saya tak tahu berkarya. Tapi tengok macam menarik. Saye pun cuba mengerah idea.
Bila nak cari idea ni, macam-macam la saya buat. Saya makan tembikai dengan harapan dapat idea masa makan. Tapi tak dapat. Tembikai ni dah sekat otak saya untuk berfikir.
Saya pun berguling-guling dalam roti burger. Owh lupa saya nak beritahu. Mama saya yang tolong letak saya jadi daging burger ni. Mama kata mana tahu boleh dapat idea. Guling punya guling saya tertidur.
Bangun tidur saya terus buka laptop. Idea still tak ada sebenarnya.Tapi saya tulis je apa saya nak tulis. Saya tulis dengan penuh ketekunan. Type..type..type..type..type..type..type..type..dah siap. Ah, seronoknya dah boleh post something dekat blog.
Malam tu saya tidur tak lena. Saya bergolek-golek lagi. Risau mama tengok saya bergolek-golek atas kusyen dalam roti burger. Sorry mama, ini adalah penangan dunia berblog. Bila saya tengok mama risau, saya rasa bersalah pulak. Mesti mama perhatikan saya dari jauh, bagi semangat. Mama tak cakap apa-apa pun bila saya asyik online je..Mintak maaf mama, Deehays sayang mama.
Esok pagi saya tengok ada respon dari pembaca. weeee..seronoknya.

24 comments:

♠ aQ.DaN.pUtera.kU ♠ said...

smart!!! ^^

cik dira said...

assalamualaikumm..thnx..nice..

Miss Yaty said...

hye empunya blog yg cute..ngeh3..thanx for be my follower..i folo u too..keep in touch yea..btw gudluck for this contest :)

☆aDihAys☆ said...

tq kwn2..

CekLa said...

gudluck!

iqbalhakimi said...

gud luck utk cerita kreatif nie.. =)

haniz said...

salam perkenalan from hanizeyecandy
http://haniz-eyecandy.blogspot.com
good luck with the contest

iLa SaHaR said...

memang seronok tengok kalau entri ada org komen kan... maknanya org suka ngan entri kiter

qilarazak said...

gudluckk :)

http://qilarazak.blogspot.com/2010/11/cerita-kreatif-ben-ashaari-blogger.html

Ciao Annin-sama said...

Wah! Bonda x marah ya online sentiasa? Best best! Anyway, good luck to you ya! Nice one here! :D

Nur Azila Ismail said...

good luck ya :)

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

good luck!heheh...

unieylovesherself... said...

gud lurk :)

☆aDihAys☆ said...

all the best juge ntok kawan2 sume..

AkuHanyaPenulis said...

gud luck!(^^)

Mr.Ix said...

goodluck yer....nanti vote la saya...hehhehehhe

Ogy said...

kreatif ni...gudluck!

CT NoArIzAh ArIs said...

Bestlah citer tu....gud luck yeaa!!!

ana ayesha said...

wow! good luck ye

☆aDihAys☆ said...

tq sume..kalo leh nk vote sume..
tp cmne nk vote ye..hurm..

Tomato Gurl's Life said...

menarik..santai je cara penceritaan..good luck ye dear!

J.E.F.R.I said...

gud luck. sy vote kamu. hehe.

Kalamhati said...

gud luck ya!..=)

AdiaLuze said...

Good3...Gud Luck!!!